vrijdag 18 september 2015

Naar de appelgaard!

We zijn uitgenodigd bij ons Manon! In haar tuin staan héél veel fruitbomen. Super!
 Het heeft de vorige dagen heel wat geregend. Laarzen waren dus geen overbodige luxe... En zoals ik had verwacht, kon iedereen zelf de laarsjes aandoen. Wat heb ik toch prachtexemplaartjes in mijn klas ;-)
Hoe zouden we de appels op school krijgen? Een kruiwagen? Goed idee! Per 2 mochten ze in de kruiwagen... 







 Voila, ons Manon was de laatste.
 Marie, de mama van Manon, had een speciale stok. Whaauw! Dat vonden ze geweldig. Elke keer spannend...zou er iets in liggen?






 Er waren verschillende soorten appelen. We kregen een hele uitleg. Wisten jullie trouwens dat je aan de pitten kan zien of een appel rijp is??? Ik niet... Maar nu weet ik het wel: in een onrijpe appel zitten witte pitten!

 Er was een bak met baby appeltjes. Iedereen mocht er eentje opeten. Mmmmm!






 We hadden nog even tijd over. Mijn schatten mochten in de tuin gaan spelen terwijl Marie enkele appelen ging schillen en in stukjes snijden. Wie wou, mocht een stukje komen halen.

Het was een komen en gaan van hongerige kapoentjes.
Het was een geweldige uitstap! Dank je, Marie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten